czwartek, 2 sierpnia 2012

Claudia rozdaje książki!

Ponieważ dziś będąc w supermarkecie i przeglądając czasopisma natknęłam się na miesięcznik Claudia, który tą letnią porą postanowił obdarować swoich czytelników książkami, postanowiłam się tym z Wami podzielić, a nuż skorzystacie. Gazeta z książką kosztuje 9,99zł, więc myślę, że cena jest przystępna. Do wyboru jest 5 pozycji. Oto i one (opisy zaczerpnięte są z okładek):


W czasie wojny siedemnastoletnia Basia poznaje dwa lata starszego od siebie Henryka. Zakochują się w sobie i najpiękniejsze chwile przeżywają razem w okupowanej stolicy. Gdy wybucha powstanie warszawskie, tracą ze sobą kontakt. Po wojnie dziewczyna próbuje odszukać ukochanego, który nie daje znaku życia...

To historia życia Barbary opowiedziana przez nią przypadkowo poznanej osobie. Jej tłem są wydarzenia z najnowszej historii Polski. Wzruszająca, pełna ciepła powieść o miłości, przyjaźni i tęsknocie, a także o Polsce ostatniego 60-lecia.










Pewnego dnia pewna kobieta zadała pytanie pewnemu mężczyźnie...

Tą kobietą była Dorota Wellman, a mężczyzną - Janusz Leon Wiśniewski. Po pierwszym pytaniu przyszły kolejne - czasami trudne, często dowcipne, zawsze dociekliwe. I tak powstała fascynująca podróż po rozmaitych miejscach i momentach życia znanego pisarza, a przede wszystkim po świecie jego emocji.


Czy Janusz Leon Wiśniewski był kujonem?

Kto jest jego sąsiadem?
Za jakimi kobietami ogląda się na ulicy?
Czego nie chciałby zrobić z Angelą Merkel?
Czy jest snobem i gadżeciarzem?

Na te i inne pytania odpowiada Dorocie Wellman. Poza tym - jak w każdej książce Janusza Leona Wiśniewskiego - solidna dawka naukowej wiedzy podana w erotyczno-poetyckiej formie. 



Arlene Flet zaczyna swoją opowieść, wymieniając tytułowe bóstwa: "gwiazdorzy szkolnych drużyn futbolowych, półciężarówki i wielkie cycki, jak również Jezus". Pierwszego z bogów zostawia martwego w rodzinnym miasteczku, a ostatniemu oddaje serce, chcąc rozpocząć nowe życie. Zawiera układ z Bogiem, przyrzekając, że skończy z cudzołóstwem i kłamstwem oraz opuści dom, jeżeli nikt nie znajdzie ciała. Z zabitego dechami rodzinnego miasteczka w Alabamie dziewczyna wyjeżdża do Chicago.

Po dziesięciu latach Arlene przeczuwa, że Bóg wycofał się z umowy, wraca na Południe, by przedstawić rodzinie czarnoskórego narzeczonego. W rodzinne strony dziewczyna jednak jedzie przepełniona obawą, że zbrodnia sprzed lat wyjdzie na jaw. 







Marc Lucas doświadcza strasznego cierpienia: w wypadku samochodowym, który sam spowodował, ginie jego żona, a wraz z nią nienarodzone dziecko. Odłamek, który przy zderzeniu wwiercił mu się w tył głowy, sprawia nieustający ból – ale znacznie bardziej bolesna jest rana na duszy.

Pewnego dnia Marc odkrywa w gazecie anons. Prywatna klinika psychiatryczna poszukuje do udziału w nowatorskim eksperymencie osób, które przeżyły straszliwą traumę. Budzi się w nim nadzieja, że uda się mu uwolnić od dręczącego wspomnienia.


Kiedy po pierwszych testach w klinice wraca do domu, zaczyna się prawdziwy horror. Klucz nie pasuje do mieszkania, przy dzwonku istnieje obce nazwisko. Otwierają się drzwi i Marc staje twarzą w twarz ze zjawą. 





Rose Grandee to idealna teksańska żona. Pragnie być inna niż jej matka, która ją kiedyś porzuciła bez najmniejszych skrupułów, dlatego też zaciska zęby i z godnością damy znosi maltretowanie ze strony męża, ukrywając rozliczne sińce pod słodkimi, pastelowymi sweterkami.

Rose jednak nie zawsze była tak uległa. Gdzieś zagrzebana w jej wnętrzu drzemie niezależna i zadziorna, łamiąca męskie serca dziewczyna z Alabamy, wyjątkowo biegle władająca bronią palną. Budzi się do życia, gdy wróżba z kart tarota wieszczy zgubę przykładnej Ro Grandee: przystojny mąż pozbawi ją życia, o ile ona nie zabije go pierwsza.

Zdana jedynie na własną inteligencję, przedpotopowego kolta dziadunia oraz swojego psa, Grubą Gretel, Rose ucieka z domu przed mężczyzną, który nigdy nie pozwoliłby jej odejść, z zamiarem odnalezienia matki. W trakcie tej podróży odkrywa prawdę o sobie i swojej rodzinie, doświadczając wiele bólu, ale i zabawnych przygód.





Ja sama jak na razie sprawiłam sobie "Jest takie miejsce" Wojciecha Zawioły. Na niejednym z Waszych blogów czytałam niezwykle pozytywne recenzje tej książki.

Co sądzicie o reszcie? Które czytaliście? Po które warto sięgnąć?
 


16 komentarzy:

  1. Pewnie skorzystam - dzięki za info ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, na pewno skorzystam:) Też sobie kupię książkę Zawioły. Dobrze, że o tym napisałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam już o tym, że w tym magazynie ostatnio dołączyli książki, ale sama nie kupię - żadna z tych pozycji mnie nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa akcja dzięki za cynk.

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam i recenzowałam Jest takie miejsce... świetna książka!

    OdpowiedzUsuń
  6. O zaglądnę jutro w moim kiosku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. To i ja się zainteresuję :) P.s.Jak tam poszukiwanie pracy? Bo u mnie kiszka :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jednak nie jestem sama. U mnie też nieciekawie. Na szczęście czasem zdarzają się jakieś pojedyncze zlecenia, które sponsorują te kilka książek w miesiącu :)

      Usuń
  8. Skorzystałam z okazji i kupiłam 'Odłamek' Fitzeka, czytałam kilka jego książek i bardzo lubię styl tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Odłamek" za 9,90 ?!?!
    To jedyna książka autora której mi brakuje.
    Dzięki za wieści, pędzę do sklepu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wrażenia zapomniałam, że dziś niedziela i najbliższy kiosk zamknięty... ;)
      A powiedz proszę, czy to są wydania tradycyjne, czy w formie kieszonkowej?

      Usuń
    2. Wydania tradycyjne, więc tym bardziej warto :)

      Usuń
  10. W tym numerze Claudii byli także "Zapomniani" Marka Billinghama, o których pisałem jakiś czas temu :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie w mojej Claudii o tej książce nie pisali i myślałam, że może będzie w kolejnym numerze. W każdym razie szukałam, ale niestety nie udało mi się "Zapomnianych" znaleźć.

      Usuń

Bardzo dziękuję za poświęcony mi czas :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...