wtorek, 2 października 2012

Kalendarium # 10/2012


Subiektywny przegląd zapowiedzi filmowych, czyli alternatywa dla jesiennego wieczoru z książką:


5 października

Druga część niezwykle dobrze przyjętego filmu akcji "Uprowadzona" (Taken). W poprzedniej Bryan Mills (Liam Neeson) walczyć musiał z porywaczami swej córki. Kiedy ją w końcu szczęśliwie odzyskał, okazało się, że to jednak nie koniec niespodzianek. Tym razem to on stanie po drugiej stronie barykady, porwany razem ze swoją żoną i zmuszony do walki o jej bezpieczeństwo.










Tego samego dnia premierę ma również komediowy dramat z Michelle Williams w roli głównej. "Take This Waltz" opowiada o losach znudzonej żony, której mąż poświęca zbyt mało czasu, zajęty pracą i obowiązkami. Jak to zwykle w takich sytuacjach bywa, na horyzoncie pojawia się atrakcyjny mężczyzna, który dla odmiany poświęca jej dużo uwagi. Co wyniknie z tego uczuciowego trójkąta? 

Film nominowany był do Złotej Muszli na MFF w San Sebastian  oraz do Nagrody Publiczności na Międzynarodowym Festiwalu Filmu i Muzyki Transatlantyk.






Kolejna premiera początku miesiąca to tym razem francuska komedia romantyczna, będąca ukłonem w stronę dzieł Woody'ego Allena - "Paryż-Manhattan" (Paris-Manhattan). Kobieta szuka miłości, wybrzydza i przebiera, a wszystko to okraszone Allenowskim humorem i ironią. Co z tego wyniknie? Strach się bać.















12 października

Plakat do tego filmu jest wprost przecudny. Patrząc tylko na niego, poszłabym do kina bez żadnej dodatkowej zachęty. Zwiastun jest już nieco mniej przekonujący, ale nie od dziś wiadomo, że nie tylko nim należy się kierować. "Bestie z południowych krain" (Beasts of the Southern Wild) to film opowiadający o miejscu zniszczonym doszczętnie przez powódź. Niewielka ilość osób, które ją przeżyły stoi u progu zagrożenia ze strony potworów przebudzonych w wyniku kataklizmu, a na pierwszy plan wysuwa się mała dziewczynka o niecodziennych zdolnościach. 

Film zdobył cztery nagrody w Cannes i dwie na Festiwalu Filmowym Sundance.








19 października

W połowie miesiąca do kin wejdzie nowy polski obraz ze świetną obsadą: Marcin Dorociński, Maciej Stuhr, Sonia Bohosiewicz i Weronika Rosati w zupełnie nowej odsłonie, uznanej przez krytyków za znakomitą. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, czasy wojny, tajemnice, intrygi, uczucia, czyli mieszanka wybuchowa w reżyserii Marcina Krzyształowicza. 

Spośród czterech nominacji do Złotych Lwów "Obława" zdobyła trzy nagrody.








Ten film będzie zupełnie pomyloną komedią z brytyjskim humorem w zanadrzu. Czworo dziwaków (żeby nie powiedzieć nieudaczników) spotyka się w dosyć niefortunnym momencie swego życia. Czeka ich szalona przygoda zakrapiana alkoholem, bo tytuł przecież do czegoś zobowiązuje. "Whisky dla aniołów" (The Angel's Share) wchodzi do kin razem z "Obławą", więc dla każdego coś dobrego. 

Film zdobył nagrodę za najlepszy film w Cannes, wygrał również nagrodę publiczności na festiwalu w San Sebastian.











26 października

Kolejna część przygód Jamesa Bonda to gwarancja pełnych kin. Ja wybiorę się na pewno. Daniel Craig jest moją ulubioną odsłoną Agenta 007. "Skyfall" to trzeci film z jego udziałem i już pod koniec miesiąca zobaczymy co też tym razem z tego wyjdzie.



22 komentarze:

  1. Skyfall zaliczę obowiązkowo! Nawet nie wiedziałam, że będzie druga część "Uprowadzonej". Dzięki za info.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Paryż-Manhattan" tylko to mnie interesuję ale znowu nie na tyle żeby iść do kina :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro wybieram się na Take This Walz, chętnie poszłabym też na Paris-Manhatan. Whisky dla aniołów widziałam trailer - obejrzę choćby dla tego cudownego akcentu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie będę oryginalny i wybiorę "męskie" kino: "Taken 2" (bo pierwsza część była bardzo dobra) i "Skyfall" (to przecież Bond... co prawda 'nowy' to moim zdaniem Bąd - błąd, ale mimo wszystko 007).

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza czesc Uprowadzonej bardzo mi sie podobala, wiec czekam, zeby obejrzec druga czesc :) No a poza tym, wiadomo, Skyfall, jak wiekszosc :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja jeszcze żadnego z tych filmów nie oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hm... Szczerze mówiąc, to żaden z tych filmów nie wpisuje się w zakres mojego gustu. Ale kto wie, może nadarzy się taka okazja, kiedy obejrzę któryś z nich?

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę coś dla siebie:) Chętnie obejrzę "Take This Waltz" z powodu mojej ulubionej Michelle Williams:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Obejrzałabym "Uprowadzoną 2". Dla Liama Neesona, którego bardzo lubię.
    Poza tym "Take This Waltz" i... "Bestie z południowych krain" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dla mnie numer jeden do obejrzenia będzie: "Paryż-Manhattan". Uwielbiam francuskie kino:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam zwiastuna Obławy, to będzie chyba mocne...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja czekam na "Skyfall". Uwielbiam Bonda:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak tak patrzę na wachlarz nowości to myślę, że książki pójdą na jakiś czas w odstawkę :) 'Paryż-Manhattan' i 'Obława' to mi faworyci.
    Ciekawa też jestem, czy 'Uprowadzona 2' dorówna części pierwszej

    OdpowiedzUsuń
  14. Chcę iść na "Uprowadzoną 2", pierwsza część była naprawdę dobra i jestem ciekawa, jak to wyjdzie w drugiej. :3

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja muszę obejrzeć "Bestie z południowych krain", czuję, że to idealny film dla mnie. Chętnie zobaczę też "Paris-Manhattan" i "This is Waltz".

    OdpowiedzUsuń
  16. Same fajne filmy przedstawiłaś. O dwóch ostatnich nie maiłam pojęcia. Chętnie poszłabym na kazdy z nich do kina.

    OdpowiedzUsuń
  17. "Take This Waltz" jakoś idealnie pasuje na głupi, jesienny wieczór. Dla odmiany obejrzałabym także "Uprowadzoną 2", jednak boję się, że sequel okaże się rozgotowaną kluchą.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapowiada się sporo ciekawych filmów:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Uprowadzona i Obława na to poszłabym do kina, ale nie mam z kim...a sama nie lubię. Wolę później z kimś obgadać seans:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uprowadzoną oglądałam więc i na drugą cześć też się pewnie skuszę, widziałam też zwiastun Obławy i zaintrygował mnie co rzadko mi się zdarza przy polskich filmach wiec mam zamiar wybrać się do kina :) Co do Daniela Craiga to jest mój najmniej ulubiony Bond, nie wiem czemu ale jakoś nie mogę go znieść w tej roli :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Znalazłam kilka filmów dla siebie :) dzięki za zwrócenie na nie uwagi :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za poświęcony mi czas :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...